check
איך יודעים מה יהיה? | °מעלה וחצי

איך יודעים מה יהיה?

איך בונים מודל אקלימי?

ד"ר אורי אדם

מהו מודל אקלימי? אותו כלי מסתורי המאפשר למדענים לחזות את העתיד. ד"ר אורי אדם מסביר מהו מודל, איך בעזרת משוואות מתמטיות אפשר לתאר את מזג האוויר והאקלים של העולם, ואיך מדענים היום מדמיינים את הדור הבא של מודלים.

אי ודאות בתחזיות ההתחממות

פרופ' נילי הרניק

בכמה כדור הארץ יתחמם עד שנת 2050 אם נמשיך לפלוט גזי חממה בקצב הנוכחי?

בהרצאה, פרופ' נילי הרניק מסבירה למה שאלה זו היא פשוטה, אך התשובה מורכבת. פרופ' הרניק מסבירה ממה נובעת המורכבות בחיזוי הטמפרטורה העתידית, כיצד חוקרי אקלים מתמודדים עם אי ודאות במערכות האקלים ועושה סדר במה ודאי ומה פחות. לבסוף, פרופ' הרניק מראה שישנה ודאות גדולה שכדור הארץ ימשיך להתחמם בצורה משמעותית ואת אי הודאות סביב תחזית זו.

הפאנל הבין ממשלתי למחקר שינוי האקלים

פרופ' דני רוזנפלד

במהלך 40 השנים האחרונות, הפאנל הבין ממשלתי לחקר האקלים (IPCC) של האו”ם - פאנל של מיטב מדעני האקלים בעולם, מסכמים את כל הנתונים המדעיים בנושא משבר האקלים ומגישים דו”חות תקופתיים לקובעי המדיניות. בהרצאה זו, פרופ’ דניאל רוזנפלד, חוקר אקלים מהאוניברסיטה העברית וחבר ה - IPCC מסביר כיצד מסכמים מחקרים מדעיים של אלפי מדענים שעובדים על שאלות מדעיות הנוגעות לחימום הגלובלי ושינוי האקלים, כיצד מגיעים להסכמות מדעיות רחבות ואיך דו”חות ה- IPCC השפיעו על מהלכים מדיניים עולמיים.